אינסטלטור או ביובית? חייגו!

שאיבת הצפות – מתי נדרשת ואיך זה מתבצע?

שאיבת הצפות חייבת להתבצע במהירות על מנת למנוע נזקים למבנה וסביבתו מבחינת תשתיות וגם פגיעות בנפש. קיימות מספר שיטות לשאיבת הצפות, את כולן נסקור עבורכם בשורות הבאות, כמו גם את המקומות הנפוצים שבהם הדבר עלול להתרחש. בנוסף נסביר  אל מי כדאי לכם לפנות לשם ביצוע המשימה.
מתי צריך שאיבת הצפות

ממה נגרמות הצפות?

כפי שיגיד לכם כל נותן שירות שמתעסק בנושא, ישנם כמה גורמים נפוצים להצפות:

  • הצטברות מי גשמים – מספיקים כמה ימי גשם סוערים ופתאומיים, במיוחד כאשר פתחי הניקוז סתומים או לקויים והרי לכם מתכון להצפה חמורה.
  • סתימות ביוב – מים שעוברים בצינורות ואינם יכולים להמשיך ולהתקדם עקב סתימה, פשוט ימצאו דרך לפרוץ החוצה דרך שוחת הביוב הקרובה (או במקרים קשים יותר, בתוך המבנים) ותיגרם הצפת ביוב מסריחה ובעייתית.
  • מקומות נמוכים – מים זורמים ממקום גבוה לנמוך באופן טבעי. כאשר מדובר במקום מאוד נמוך, למשל מרתף או מקלט, המים אינם יכולים "לעלות" בחזרה לצנרת הביוב המנקזת ועשויה להיגרם הצפה.
  • פיצוצי צנרת – פיצוץ צנרת מים בתוך מבנה יכול לגרום להצפה, מאחר ובמקרים רבים אין למים פתח ניקוז להתפנות דרכו.

 

המקומות שבהם מתרחשות הצפות יכולים להיות מאוד מגוונים – בתוך מבנים, על גבי גגות, במרתפים, מקלטים, חניונים, חצרות, וכאשר מדובר על הצפת מים בבניין הדבר יכול להגיע גם ללובי ולפיר המעלית.

שאיבת הצפות – כל השיטות

ישנן שלוש אפשרויות שבאמצעותן ניתן לשאוב הצפה:

  • שאיבת הצפה עם ביובית – מתבצעת באמצעות כלי רכב מיוחד שמגיע מצויד עם מיכל אחסון נוזלים גדול ומשאבה עוצמתית. צוות הביובית בוחר את קוטר הצינור הנדרש, האורך שלו ועוצמת השאיבה ושואב את ההצפה במהירות.
  • לשאוב הצפה עם מכונת שאיבה– הכוונה במקרה זה היא למשאבות ניידות שמסוגלות לשאוב הצפות גם בתוך מבנים כגון דירות, מקלטים וכו'.
  • להשתמש במשאבה טבולה – זוהי משאבה מיוחדת אשר נמצאת פיזית בתוך מי ההצפה ושואבת את המים. במקרים מסוימים ניתן להשאיר את המשאבה הטבולה במקום ולמנוע הצפות חוזרות ונשנות.

 

צריכים עזרה? לשאיבה הצפה עם ענק הביובית >>

מי רשאי לבצע שאיבה של הצפה?

כאשר מתרחשת הצפה, העדיפות היא לפנות אל קבלן ביוב, מאחר והוא מחזיק בכל האישורים הנדרשים לביצוע של כל סוגי השאיבות, בין אם מדובר על מי ביוב, מים מתוקים, בורות  שומן ורקב, שאיבת קווים תעשייתיים ועוד.

מתי הדבר הופך להכרח? ככל שמדובר במים מזוהמים יותר, כך עולה הצורך בפינוי מסודר של ההצפה לאתרים שמורשים לכך על פי חוק ואת זה רשאי לבצע רק קבלן מתחום הביוב.

אם מדובר בהצפה של מים מתוקים, ניתן לפנות את ההצפה לשוחת ביוב קרובה ואז רמת ההסמכה הנדרשת אינה צריכה להיות מהגבוהות בתחום וניתן לפנות אל חברות ביובית שאינן בהכרח קבלניות וגם אל אינסטלטורים שמחזיקים באמצעים המתאימים.

כמה עולה לשאוב הצפות?

מחיר שאיבת הצפות אינו אמור להיות יקר מידי בהשוואה לעבודות אחרות בתחום הביוב, אך חשוב לדעת מהם הגורמים שקובעים את המחיר והם בעיקר היקף ההצפה, הנגישות למקום, האם יש צורך בביובית או שניתן לבצע את השאיבה באמצעים אחרים, זולים יותר.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שלעיתים יש צורך בביובית מיוחדת שמאופיינת ביכולות גבוהות של נגישות. היא קטנה יחסית ונמוכה ומתאימה לביצוע עבודות שאיבה גם במקומות נמוכים כגון חניונים.

מאחר ומדובר בביובית שלא כל נותן שירות מחזיק, העלות שלה תהיה יקרה יותר מאשר כזאת בגודל סטנדרטי.

גם מידת הדחיפות של שאיבת ההצפה משפיעה על המחיר, כך שאם הצורך לכך עולה באמצע הלילה, בסוף השבוע או בימי חג, הדבר יהיה יקר יותר.

5/5 - (36 דירוגים)
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?

מידע חשוב נוסף