אינסטלטור או ביובית? חייגו!

איך לבחור אינסטלטור?

מערכת המים והביוב בבית כוללת הסתעפות ומעברי צינורות דרך קירות ותשתיות, חיבורים לברזים וכלים סניטריים, מערכות נפרדות למי שופכין ולמי שתייה ומים נקיים, ומטבע הדברים צפויה לתקלות מעת לעת. סתימה בשירותים, פיצוץ צנרת, רטיבות ועובש בקירות, ברז דולף ונזילות - כל אלו הן תקלות מטרידות המצריכות מענה מידי, ומעלות את השאלה האם כדאי להתקשר למספר שפורסם על מגנט שהוצמד לדלת, לשיפוצניק של השכנה או לזה שהמליצו עליו בקבוצה בפייסבוק, ולקבל את ההחלטה מהר ככל הניתן בטרם הדירה הפוך לבריכת שחייה או גרוע מזה לבריכת ביוב.
איך לבחור אינסטלטור

כל הטיפים והכללים לבחירת אינסטלטור מקצועי בזמן אמת:

בחירה לפי סוגי התמחות/עבודות

תחום האינסטלציה כולל מגוון סוגי טיפול ועבודות, ומטבע הדברים, לכל בעל מקצוע מיומנויות וניסיון בתחומים שונים. אינסטלטור שמטפל בסתימה בכיור לא בהכרח ידע לבצע איתור נזילות פנימיות במקצועיות, ואינסטלטור שמומחה בתיקון נזילה מברז דולף לא בהכרח ידע להחליף או להתקין דוד שמש חדש. בבחירת אינסטלטור חשוב לוודא כי מדובר בבעל מקצוע המביא את הידע והניסיון הנדרש לטיפול ספציפי בתקלה האמורה.

בין תחומי ההתמחות בענף האינסטלציה והשרברבות:

טיפול בסתימות – טיפול בסתימה בצנרת דורש ציוד ייעודי, והיכרות עם תשתיות אינסטלציה ומעברי צנרת, לרבות נקודות החיבור בין צנרת ביתית לצנרת עירונית. עליית הביוב בכיור הביתי או בשירותים עשויה לנבוע מסתימה בחלק הצנרת המשויך לדירה, אולם עשויה גם להיות במקור בחלק בצנרת המשויך לבניין המשותף או לחיבור עם תשתיות הרשות. הבנת מקור הסתימה ומיקומה חשוב הן לטיפול בה, הן למתן הנחיות להימנע מהיווצרות סתימה כזאת בעתיד, והן לתמחור וקביעת הגורם האחראי לתשלום.

איתור נזילות – נזילות סמויות הן אחד האתגרים הגדולים של הצנרת הביתית. מרבית תשתיות הצנרת הן סמויות, ומוטמעות בתשתיות המבנה, מה שמסייע בשמירה והגנה עליהן, ומעניק למבנה מראה נקי ואסתטי יותר. יחד עם זאת, היווצרות של נזילה בצנרת הפנימית עשוי לגרום לנזקים לתשתית לאורך זמן ומורכב לגילוי. בעלי מקצוע המביאים מומחיות בתחום איתור נזילות, יביאו כלים ושיטות לאיתור מהיר של מקור הנזילה והמיקום שלה- ללא הרס.

טיפול בנזילות ופיצוצי צנרת – טיפול בנזילות פנימיות ובפיצוצי צנרת עשוי לכלול הרס ושבירה של קירות, רצפות, אריחי קרמיקה במטבח ובחדרי האמבטיה, אולם יכול גם להתבצע ללא הרס, תוך שימוש בשיטות מתקדמות להחדרת שרוול בלון אפוקסי וליצירת צינור פנימי על גבי הצינור הפגוע. מדובר בשיטה חדשנית שלא כל איש מקצוע בתחום מביא, ומומלץ לבחור באיש מקצוע המספק מענה טכנולוגי הן באיתור הנזילה והן בשיקום הצנרת- ללא הרס ככל הניתן.

התקנות – התקנת כיור, החלפת ברז, התקנת אסלה, סיפון או כל כלי סניטרי אחר המתחבר לצנרת. ככלל, מומלץ לבחור במתקין מורשה אשר מספק אחריות להתקנה, ו/או מוכר על ידי היצרן לצרכי מימוש אחריות.

טיפול בדודי שמש ומערכות חימום – טיפול בדודי שמש, קולטים, מערכות חימום מים בגז ודוודים חשמליים מצריך רמת ידע, הסמכה ומיומנות, בניהן עבודה בגובה, הסמכה לעבודות בחשמל ועוד. מדובר בעבודות מקצועיות, בעלות סיכון בטיחותי וחשיבות להקפדה על תקנות בטיחות בעבודה, הדורשות לרוב צוות עובדים. חשוב לוודא כי נותן השירות בעל ההרשאה המתאימה והניסיון הנדרש בביצוע העבודה.

המלצות

השיטה הישנה והטובה לקבלת המלצות על בעלי מקצוע הייתה ונותרה השיטה הטובה ביותר. חשוב להיזהר מהמלצות מפרגנות של חברים ובני דודים, ולוודא כי ההמלצות שקיבלתם מקורן בלקוחות אמת שהתנסו בשירות ושבעי רצון. ניתן להרחיב את טווח ההמלצות ולהתעדכן ברשתות החברתיות, בקבוצות מקומיות, ואף באתרי דירוג בעלי מקצוע ברשת.

ניסיון

כל בעל מקצוע יעיד על עצמו כי הוא מנוסה בתחום. מומלץ לבחון ולקרוא על בעל המקצוע המיועד, לבחון פרסומים בטווח זמן ארוך, נכסים דיגיטליים, מוניטין, חוות דעת, ואף מידע המפורסם באתר החברה/נותן השירות, שמעיד על חיבור לחדשנות טכנולוגית, דוגמאות לעבודות שביצע לאורך שנים ועוד.

מחיר

בעל מקצוע רציני לא ימהר למסור מחיר לעבודה בשיחת טלפון, לפני שבחן את התקלה וצרכי התיקון. יחד עם זאת, נותן שירות אמין גם לא יסרב לחלוטין לשוחח על מחיר בטלפון, מתוך הבנת הלקוח ורצונו להיערך לעלות הצפויה.

וודאו כי בעל המקצוע מוסר טלפונית את עלות הביקור הבסיסית, וכן טווח עלות משוער על פי אופי התקלה.

לסיכום

שירותי אינסטלטור נדרשים פעמים רבות כשירות בחירום, מה שלא מותיר זמן לסקר שוק מקיף. למרות זאת, על מנת להימנע מהזמנת חאפרים שעשויים לגבות מחיר יקר ו/או לבצע עבודה שאינה מקצועית, גם במקרי חירום מומלץ לצאת לחדר המדרגות ולסגור את הברז הראשי של הבית, ולהקדיש זמן קצר לחיפוש אחר אינסטלטור מקצועי והוגן שיספק מענה אופטימלי לכל תקלה.

מצאתם אחד כזה? שמרו את שמו בנייד, על המקרר, ושתפו בני משפחה וחברים, למקרה הצורך.

5/5 - (36 דירוגים)
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?

מידע חשוב נוסף