אינסטלטור או ביובית? חייגו!

צילום צנרת ביוב – איך עושים את זה נכון?

באמצעות צילום צנרת ביוב ניתן לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי המתרחש בתוך הצינורות וכל זאת מבלי לחפור עד אליהם ולגרום לנזק ולכלוך. זהו שירות מתקדם שאותו מספקים קבלני ביוב מורשים, בנוסף לשירותים נוספים דוגמת שירותי ביובית. מתי צריך לצלם צנרת ביוב, איך עושים זאת בפועל וכיצד נקבע המחיר? ריכזנו עבורכם את כל התשובות.
איך עושים צילום צנרת ביוב

צילום צנרת ביוב – מתי צריך את זה?

ישנם מספר מקרים שבהם עולה הצורך לדעת מה קורה בתוך צינורות הביוב באמצעות צילום שלהם:

  • סתימות ביוב – על מנת לזהות מיקום של חסימה ואת הגורם לה באופן וודאי, מבלי שיהיה צורך לשבור קירות ולהרים מרצפות תוך כדי האבחון, ניתן לצלם את הצנרת מבפנים.
  • צינורות דולפים – אם קיים חור בצינורות הביוב או שהם ממש שבורים או סדוקים, לא ניתן לעלות על המיקום המדויק מבלי לצלם את תוכנם.
  • בדיקת שיפועים – צנרת ביוב שהותקנה בצורה שאינה תקנית או שזזה עם הזמן בתוך האדמה, עשויה לסבול מבעיות שונות עקב שיפועים שאינם מיטביים. פעולת הצילום יכולה לעלות גם על מקרים אלו וכאשר מדובר בליקוי בנייה מדובר בהוכחה מאוד חשובה אל מול הקבלן.

בנוסף, צילום צנרת הביוב נדרש כאשר מעוניינים למפות את קווי הביוב (למשל, לפני ביצוע עבודת תשתית, על מנת לא לפגוע בקו) וכמו כן, בתהליכי קבלת טופס 4.

כיצד ניתן לבצע צילום של קווי ביוב / צנרת?

ישנן מספר שיטות לצילום ביוב שכל קבלן ביוב אמור להציע לכם:

  • מצלמה אופטית – מורכבת מסיב אופטי גמיש שבקצהו מצלמה. המפעיל מכניס את המצלמה דרך שוחת ביוב קרובה ומתחיל לסקור באמצעותה את קווי הביוב בחלקם הפנימי, תוך שהוא צופה בצילום הווידאו דרך המסך. צילום הצנרת בשיטה זו מתאים בעיקר עבור צינורות בקוטר קטן עד בינוני.
  • צילום באמצעות רובוט – שיטה זו מתבצעת באמצעות רובוט זעיר שניתן לשליטה באמצעות שלט או צינור שמחובר אליו ומעביר את הפקודות למנועים שלו. ישנם רובוטים שמסוגלים גם לבצע תיקונים לאחר ביצוע הצילום ואבחון הבעיה. הרובוט מעט יותר גדול מאשר מצלמת הסיב האופטית, הוא מצויד במערכת תאורה חזקה ועל כן הוא מתאים לצילום צינורות ביוב בקוטר גדול יותר. עוד מידע על השיטות כאן.

ההחלטה האם לצלם באמצעות רובוט או סיב אופטי נשענת על צרכי המשימה וסוג הצינורות. על פי רוב, צינורות בעלי קוטר נמוך יכולים לעבור צילום איכותי על ידי מצלמה אופטית בלבד.

אם יש צורך בצילום קווים בקוטר גדול יותר או שנדרש בה בעת לערוך תיקונים שונים בתוך הצינור, יועדף הרובוט.

חשוב גם לציין כי במידה וקיימת חסימה משמעותית, הרובוט למעשה אינו יכול לעבור אותה ולכן אם קיימת אחת נוספת במעלה הצינור, לא ניתן יהיה לדעת עליה מראש. מסיבה זו אנשי מקצוע רבים מעדיפים להשתמש בתור ברירת מחדל במצלמת סיב אופטי.

כמה עולה לצלם קווי ביוב?

אתם בוודאי רוצים לדעת כמה זה אמור לעלות לכם והאם באמת כדאי להשקיע בצילום של קו הביוב ולא פשוט לשבור חלק קטן מהקיר או להרים מרצפות? ישנם מספר גורמים עיקריים שמשפיעים על המחיר של צילום צנרת ביוב:

  • שיטת הצילום– צילום קווי ביוב עם סיב אופטי נחשב לזול יותר מאשר השימוש ברובוט.
  • אורך הצילום – ככל שקווי הביוב ארוכים יותר, כך עלות הצילום תהיה גבוהה יותר, בשל העובדה שעל המפעיל להתעכב משך זמן ארוך יותר בבחינת הצינורות עד לאיתור התקלה.
  • שילוב עבודות נוספות – לעיתים יש צורך בביצוע פעולות מסוימות טרם הצילום, למשל, שאיבת הצפה באמצעות ביובית, מה שמייקר את העבודה.

קיים גם גורם נוסף שיכול להשפיע על העלות הסופית והוא הנגישות למקום. במידה וישנה בעיה שכזאת, ייתכן שתידרש ביובית מיוחדת, כגון ביובית נמוכה לחניונים ואז העלויות יהיו גבוהות יותר.

5/5 - (36 דירוגים)
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?

מידע חשוב נוסף