אינסטלטור או ביובית? חייגו!

נזילה או סתימה בביוב?

אם אתם תוהים כיצד להבדיל בין נזילה לבין סתימה בביוב, יש לכל אחת מהתקלות האלה מאפיינים שונים. לא מאוד שונים, אבל מספיק שונים כדי שתוכלו להבדיל בין 2 התקלות. כאשר תדעו להבדיל ביניהן, תוכלו לדעת מראש איזה סוג שירות בדיוק אתם צריכים, כמה הוא עתיד לעלות לכם בכיס וכו' – המשיכו לקרוא.
נזילה או סתימה בביוב

המאפיינים העיקריים של נזילות וסתימות

בין אם מדובר בנזילת מים או שמא מדובר בסתימה בביוב, ריח הוא אחד מהמאפיינים העיקריים בכל הנוגע לזיהוי התקלה. אבל, הריח של נזילה בדרך כלל יהיה שונה מאשר הריח של סתימה בביוב.

לצורך העניין, ריח חזק וחריף של ביוב יכול להצביע על נזילה ועל סתימה גם יחד. מצד שני, ריח של עובש בדרך כלל מצביע על נזילה ולא בהכרח על סתימה.

כמו כן, חשוב לשים לב לכתמי רטיבות, שכן אם הם מופיעים על גבי הקירות, התקרה או הרצפה, ובמיוחד אם הם מופיעים ללא הסבר ברור, זה יכול להצביע על נזילה. בנוסף לכך, יש לשים לב לכך שבמקרים רבים מופיעים סימנים של התקלפות טיח, מה שבאופן ברור וברוב המקרים מצביע על נזילה.

יתרה מכך, חשוב לציין כי חשבון המים שלכם מהווה גם הוא פקטור בהגדרת הבעיה. אם למשל צריכת המים נהפכה מוגברת באופן בלתי סביר ובאופן לא ברור, כנראה מדובר בנזילת מים.

מה לעשות במקרים של נזילה או סתימה?

רגע לפני הזמנת שירות דרך ביובית בישראל (אונליין ללא צורך בהמתנה), חשוב להבין אם ביובית היא באמת מה שאתם צריכים. לצורך העניין, בעיות קלות, כמו למשל סתימות בצנרת ביתית או נזילות ביתיות, אלו הן תקלות שאינן מצריכות בהכרח ביובית.

במקרים אלו ייתכן שתוכלו להסתדר עם שרברב, שבדרך כלל גם יהיה זול משמעותית מאשר הזמנת ביובית. עם זאת, יש לציין כי במקרים מסוימים גם הזמנת שרברב יכולה להיות לא מאוד זולה. למשל, בסיטואציות הבאות:

  • במקרים בהם איש המקצוע נדרש להשתמש בשיטת איתור נזילות יקרה, כגון איתור נזילות בגז, איתור נזילות במצלמה תרמית וכו'.
  • כאשר קיימת בעיית גישה מסוימת אשר מקשה על עבודת אנשי המקצוע, ולפיכך מצריכה מהם אמצעים, שיטות עבודה או מאמצים מיוחדים.
  • במקרים אשר מצריכים מאנשי המקצוע להגיע בשעות הלילה, בחגים או בשבתות, ולכן כדאי להקדים תרופה למכה ולהזמין את השירות בהקדם.
  • כשאנשי המקצוע נדרשים לנסוע מרחק רב על מנת להגיע אליכם, וזו הסיבה לכך שחשוב לאתר אנשי מקצוע לפי אזורי מגורים ואזורי שירות.

לסיכום, נציין את הדבר הבא – בין אם אתם מתמודדים עם תקלה כזאת או אחרת, סתימה או נזילה, אל תדחו את הטיפול בבעיה. ככל שתדחו את הטיפול בכך, ככה אתם יותר מסתכנים בכל מיני נזקים משניים ונלווים אשר נגרמים כתוצאה מהזנחת תקלות שונות. והחשוב ביותר, בדקו מראש מחירון תיקון נזילות וסתימות לפני הזמנת השירות, מה שניתן לבדוק אונליין בקליק בימינו.

5/5 - (36 דירוגים)
רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?

מידע חשוב נוסף